Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2014

σχετικά με το βαθμό πτυχίου και τις πιστωτικές μονάδες

Η Συγκλητος του Α.Π.Θ. επιλέγει, τη στιγμή που τα επαγγελματικά δικαιώματα των νέων μηχανικών χτυπιούνται περισσότερο από ποτέ, που οι 2 στους 3 απόφοιτοι των πολυτεχνικών σχολών είναι άνεργοι και ένα μεγάλο ποσοστό αυτών δουλεύει μαύρα και ανασφάλιστα και η επισφάλεια κυριαρχεί στις εργασιακές σχέσεις, να δώσει τη χαριστική βολή, καταργώντας το ενιαίο πτυχίο, αντικαθιστώντας το απο τον ατομικό φάκελο προσόντων και εισάγοντας τις πιστωτικές μονάδες, σε πλήρη εναρμόνιση με κυβέρνηση, υπουργείο και ΕΕ. Σ' αυτά τα πλαίσια και η απόφαση της συγκλητου η οποία δεν κοινοποιηθηκε δημοσια στη σελίδα του πανεπιστημίου αλλα πάρθηκε κεκλεισμένων των θυρών και εν αγνοία των φοιτητών, δεν ταίριαζε συντακτικά έρχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζεται ο βαθμός του πτυχίου εισάγοντας συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα ανάλογα με τις πιστωτικές μονάδες. Ο καθένας αντιλαμβάνεται το τι σημαίνει αυτό για τους φοιτητές που έχουν δομήσει τις σπουδές τους με ένα συγκεκριμένο τρόπο, οι υπολογισμοί τους να αναιρούνται την τελευταία στιγμή.

Το κυρίαρχο όμως για μας είναι ότι η σημασία αυτής της αλλαγής ξεπερνά το βαθμό που αναγράφεται στο πτυχίο μας καθώς έρχεται να νομιμοποιήσει τις πιστωτικές μονάδες και να διαμορφώσει μια κατάσταση στην οποία ο φοιτητής θα εγκλωβίζεται στο αέναο κυνήγι αυτών. Η ανισοβαρία των μαθημάτων ανοίγει το δρόμο για την κατάργηση του ενιαίου πτυχίου, το σπάσιμο του κύκλου σπουδών σε 4 και 1 χρόνια, όπως έγινε στο Πολυτεχνείο Χανίων με την ψήφιση του εσωτερικού οργανισμού, και τον κατακερματισμό των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων. 'Ετσι πολλοί φοιτητές θα παίρνουν πτυχίο στα 4 χρόνια και ένα κομμάτι μόνο αυτών θα συνεχίζει στο δεύτερο κύκλο – αφού έχουν ήδη ψηφιστεί δίδακτρα για τον δεύτερο κύκλο - όπου ανάλογα με την ειδίκευση θα λαμβάνει διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα, πράγμα αποδεδειγμένο και από τις ευρωπαϊκές χώρες των οποίων την παιδεία εξυμνούν συνεχώς ο πρύτανης Μυλόπουλος και ο αντιπρύτανης Παντής, που έχουν να μετρήσουν ελάχιστους φοιτητές που έχουν καταφέρει να πάρουν Master (2ος κύκλος). Αντιλαμβανόμαστε εύκολα πως για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών – και σε συνδυασμό με την κατάργηση της φοιτητικής μέριμνας – η ολοκλήρωση των σπουδών θα γίνεται μακρινό όνειρο. Δημιουργούνται έτσι απόφοιτοι πολλών ταχυτήτων, οι οποίοι θα είναι έρμαιο στα χέρια της εκάστοτε εργοδοσίας καθότι θα αναγκάζονται να ειδικεύονται και να επανειδικεύονται αλλά και να διαπραγματεύονται ατομικά με τον εργοδότη, αφού με την αναίρεση του ενιαίου πτυχίου καταργούνται οι δυνατότητες συλλογικής διεκδίκησης. 

Ερωτηματικό (αν και για μας ξεκάθαρο) – μερικώς απαντημένο με τα έως τώρα γεγονότα – αποτελεί και ο τρόπος – μεταξύ άλλων – με τον οποίο οι πιστωτικές αυτές μονάδες θα λαμβάνονται. Τα σεμινάρια και οι ημερίδες των επιχειρηματικών ομίλων και των εταιριών, μπορούν να είναι αυτές οι οποίες θα δίνουν στον φοιτητή – αυτόν που θα έχει να πληρώσει για την παρακολούθηση τους – τις πιστωτικές του μονάδες, στερώντας του αυτό που υπήρχε μέχρι τώρα ως δημόσια και δωρεάν παιδεία, αλλά και κάνοντας την εκπαίδευση ατομική υπόθεση. Μία καλή αφετηρία σε αυτήν την προσπάθεια έχει κάνει ήδη η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η οποία συνεργαζόμενη με την ΑΧΟΝ, διοργάνωσε σεμινάριο στο οποίο έδωσε και βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Ανοίγει ακόμη ο δρόμος για μια σειρά αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στη δομή του προγράμματος σπουδών όπως είναι οι οροφές, τα προαπαιτούμενα, η κατάργηση και η συγχώνετυση μαθημάτων, που έρχονται να δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις συνθήκες φοίτησής μας και να εντατικοποιήσουν περαιτέρω τις σπουδές μας δίνοντας πάτημα και σε πολλούς καθηγητές να δυσκολέψουν τα μαθήματά τους με τη δικαιολογία ότι έχουν μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας.

Κόντρα σε διαχειρστικές λογικές τύπου ΔΑΠ, το ζήτημα αυτό αφορά όλα τα έτη, ακόμη και τους πτυχιούχους μηχανικούς καθώς έρχεται να αναδιαμορφώσει τους όρους με τους οποίους διεκδικούμε στην αγορά εργασίας. Για ζητήματα όπως αυτό δεν μπορούν να αποφασίζουν 6 ΔΑΠίτες στο Δ.Σ. αλλά πρέπει ο Σύλλογος άμεσα να συνεδριάσει προκειμένου να πάρει μια καταδικαστική απόφαση. 

Καμία νομιμοποίση των πιστωτικών μονάδων - ενιαία πτυχία με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα

Όχι στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του βαθμού του πτυχίου

Μπλοκάρουμε τον Οργανισμό που σπάει τον κύκλο σπουδών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου